Tanácsok

Meditáció

Éber tudatállapotban elménket külső ingerhatások foglalkoztatják, s gondolataink ide-oda csaponganak. A jóga meditáció befelé – a csönd, béke és összhang felé – fordítja figyelmünket. Elül a tovasuhanó gondolatok zsibongása, nem törődünk többé a múlt és a jövő szorongató kérdésivel, megismerjük belső önvalónkat – a lélek igazi természetét.

Légzőmeditáció

 Üljünk le kényelmesen, s figyelmünkkel forduljunk a légzésünk felé. Ki- és belégzésünk már attól is mélyül, hogy a légzésünkre ügyelünk. Próbáljuk meg hosszabban kifújni a levegőt, ez automatikusan mélyíti a belégzést. Vegyünk levegőt úgy, hogy közben mosolygunk, ez szintén nyújtja a légzést. Figyeljük a légzés hőmérsékletére, érezzük meg, hogy a beszívott levegő hűvösebb mint a kifújt. Folyamatos, nyugodt mély légzés mellett helyezzük el a nyelv hegyét a szánkban úgy, hogy az nem ér hozzá sem a fogakhoz sem a szájpadláshoz. Eleinte 2-3 percig, később 10 percig folytassuk a gyakorlatot.            

Gyertya-meditáció

Üljünk le kényelmesen egy lesötétített helyiségben, a gyertyaláng legyen egy vonalban szemünkkel. Helyezzük a gyertyát 50-90 cm távolságra úgy, hogy csak a gyertya lángját lássuk. Egy percig nézzük természetes módon a lángot, a következő percben próbáljuk úgy nézni, hogy nem pislogunk. Amikor könnyezni kezd a szem, hunyjuk be. Idézzük fel a láng látványát és figyeljük azt. Miután ez a belső fény eltűnik, nyissuk ki a szemünket.            

Mantrák ismételgetése

A mantra szó jelentését manasz (elme) trájate (felszabadítás) szavak együttes jelentéséből érthetjük meg. Ez a szó olyan hangvibrációra (misztikus jelentéssel bíró hangzók, szavak, imák) utal, amelyeket a meditáció tárgyává téve az elme hullámzása, nyughatatlan természete lecsillapítható. Vibrációja energetizál, az egész testben harmonizálja az ászanák hatásait, és kapcsolatot teremt a lélek és a transzcendentális világ között.

Jóga oktatás és meditáció Pécsett - Hatha jóga - Ashtanga jóga - Jóga flow - Jin jóga - Csakra Jóga - Páros Jóga