A jóga egy lehetséges megoldás bármire, mindenre. Ha az elmét le tudod csitítani, és így lehetőséged van átgondolni a felmerült változást az életedben, akkor biztos megtalálod az utat is amire lépned kell. A csöndben amit ad, egy kicsit távolabbról tudod szemlélni a történéseket, így a világodat tudatossan tudod alakítani.
Móni
Jóga oktatás és meditáció Pécsett

JogaPecs 0580

JogaPecs 0570

A jógát sokan azért szeretik, mert segít rugalmassá, hajlékonnyá, erőssé tenni a testet. Ez fontos az egészség megőrzése céljából, de számomra sokkal többet jelent. A harmónia, a test-lélek-szellem közötti egyensúly, melyet a jóga által megtapasztalok. A mindennapos rohanásban segít kikapcsolódni, megnyugtat, ezáltal jobban tudunk nyitni az új dolgok felé, könnyebben kezeljük a hétköznapok zűrzavarát. „Minél inkább életre kelted tested, annál tudatosabbá válsz önvalódba.”- Yesudian
Babi

Köszönjük a Teremtőnek a teremtést, és a jóga oktatás lehetőségét. Ha meg kellene határozni a Jóga lényegét, azt mondanánk: egy út, visszatalálás önmagunkhoz, a testi és szellemi megtisztulás olyan dolgoktól, amelyek zavarják és akadályozzák a fejlődésünket. A jóga segítségével megismerhetjük, ugyanakkor ki is terjeszthetjük saját határainkat, és visszatalálhatunk valódi Énünkhöz. Ebben a kalandban fizikai testtől indulva a légzés segítségével lassan fokozatosan haladunk önvalónk felé.

 

Jóga órák – irányzatok

A Hatha szóban a Ha szó Napot jelent, a Tha pedig Holdat. A Nap és a Hold, az aktív/férfi és a passzív/női energiát szimbolizálják. A Hatha jóga célja tehát, hogy segítségével egyensúlyt találjunk a bennünk lévő energiákban. Ezeken a jóga órákon egyensúlyban van az erő- és a nyújtó-, az előre- és a hátrahajló ászanák végzése. A Hatha jóga a fizikai jógagyakorlás alapja, mely minden korosztály számára biztonsággal végezhető. Se nem túl dinamikus, se nem túl laza, a kettő között elhelyezkedő gyakorlási megoldás. A testtartásokat lágyan, nyugodtan felvéve időzünk a pózokban, erő és nyújtógyakorlatokat végzünk. Az idősebb korosztálynak is ajánlható, akik lassan, fokozatosan szeretnék magukat hozzászoktatni a testmozgáshoz.

Az ashtanga jóga fő jellemzője a vinyasza, amely azt jelenti, hogy a légzéssel összehangolt mozdulat. A gyakorlásnak a légzés a szíve, mely meghatarozott sorrendbe összekapcsolja a testtartásokat. A mozgás és a légzes szinkronizálása – bandhák ( energetikai zárak ) – gyakorlása folytán intenzív belső hő keletkezik. Ez a hő megtisztítja az izmokat, szerveket, eltávolitja a méreganyagokat a testből. Gyakorlást, erőfeszítést és elszántságot igényel. Férfi, nő fiatal , idős egyarént gyakrolohatja; egyetlen ellenjavallat a lustaság. Az ashtanga jógánál a gyakorlatok megkezdése előtt, és utána mantrát mondunk.

 
            JogaPecs 015           JogaPecs 028            JogaPecs 017
 
 

JogaPecs 013

              JogaPecs 021

Jó alapot nyújt az Ashtanga gyakorlásához. Dinamikus jóga irányzat, melyben az ászanákat egy mozdulatsor köti össze, így szünetmentesé vállik a gyakorlás. Célja a légzés és a mozgás összehangolása, szabad áramlása - flow. A gyakorlás során teljes a koncentárció, elmerülünk abban amit éppen végzünk, amitől energiával töltödünk fel és közben erővel és hajlékonysággal leszünk gazdagabbak.Ebben az irányzatban meglehetősen gyors a fejlődés, ennek oka a flow és a légzés mely melegen tartja a testünket a gyakorlás ideje alatt. Az órán elsajátítjuk az uddzsáji légzést és megismerkedünk a bandákkal (izomzárakkal). Mint minden jóga gyakorlás, a Jóga Flow is arra törekszik, hogy harmóniát teremtsen a test, elme és lélek hármas egységében.

 
JogaPecs 047                JogaPecs 048 
 
JogaPecs 054                JogaPecs 051  
 
JogaPecs 046

A jin jóga hosszan kitartott nyújtó, főként ülő, fekvő ászanák lágy módon történő gyakorlása. A jin a női minőséget, a passzívat, a táplálót, befogadót, hűsítőt, stabilat, lefelé áramlót, földelő minőséget foglalja magába. A nők számára különösen hatékony segítség, hogy a nő visszatérjen a saját lágyságához, gyengédségéhez. A férfiak számára pedig azért előnyős mert, a túl sok jang energiát finoman helyre billenti, és újjáéleszti a kreativitást. A gyakorlás során automatikusan kialakul a befelé figyelés képessége, egy meditatív állapot elérése, amely a zakatoló elmét elcsendesíti. Olyan minőségi pihenés, amely hozzásegít a megbékéléshez, önelfogadáshoz és önfeltáráshoz. Tökéletes kiegészítője egy jang tipusú órának..

JogaPecs 006   JogaPecs 007  JogaPecs 009
 JogaPecs 011  JogaPecs 010  
 

Az óra során egy területen, testrészen így hozzátartozó energiaközponton végezzük az ászanákat. Megprobálunk egy egy területet mélyebben megérezni, megerősíteni és ellazítani. Miután több gyakrolatot végzünk egy területre fokozotabb az gyakorlatok hatása. Megismerhetjük melyek azok a területek amelyeken több az elakadás és azoknak több figyelmet, törödést szentelhetünk. Az órát bemelegítő gyakrolatokkal kezdjük, ami segít megérkezni a testünkbe, ráhangolodunk a légzésre amely egész órán segíti a jelenlétünket. Napüdvözlettel, álló és egyensúlygyakrolatokkal folytatodik az óra, majd nyújtó háton és hason fekvő ászanákat végzünk. Az óra végén fordított testhelyzeteket gyakorlunk. Légzéssel mantrázással relaxációval zárjuk..

JogaPecs 036 

  JogaPecs 040    JogaPecs 039 

JogaPecs 042

  JogaPecs 045

 
 
JogaPecs 063  JogaPecs 107   JogaPecs 108 

 

JogaPecs 110

 JogaPecs 112  

Meditáció, jóga órák és oktatás Pécsett.

Jóga oktatás és meditáció Pécsett - Hatha jóga - Ashtanga jóga - Jóga flow - Jin jóga - Csakra Jóga - Páros Jóga